tirsdag 17. desember 2019

Frustrert julemedvandrer

I dag er jeg litt irritert, frustrert, lei osv...
Jeg er drittlei av å være avhengig av andre.
Lei av å ikke klare meg selv.
Lei av å måtte få andre til å hjelpe med rullestolen
Lei av at jeg må få andre til å kjøre meg der jeg vil.
Lei av å ikke være selvstendig.
Lei av at jeg ikke kan kjøre bilen selv.
Lei av å være ubrukelig.
Lei av å ikke kunne hjelpe de rundt meg.
Lei av å være en belastning.

Nei, jeg er ikke deppa eller noe sånn. Har bare fått avslag på søknad om bil som kunne vært tilrettelagt for meg. Det er for meg et avslag på selvstendighet og et avslag på egen livskvalitet.

Vet at dette ikke handler om temaet på bloggen min. Men jeg er et helt menneske med mange slags utfordringer. Er ikke alene om det. Derfor deler jeg dette også.

Jeg er ikke en som gir opp. Så jeg skal klage og klage og klage på avslaget. Utfordringer er til for å løses. Dette er en stoooor utfordring. Vet ikke om jeg kommer i mål, men skal i alle fall prøve.

Ikke alle dager er like. I dag har jeg en sånn "vissen" dag. Er sliten og utkjørt etter trening og fysioterapi. Blir sikkert ikke noe bedre av å ha denne klagesaken hengende over meg.

Jeg vil aller helst bare nyte tida og kjenne på lykkefølelsen.
Lykkefølelsen over den gode familien min.
Lykke over å kjenne på at jeg har vært ei god mor.
Det vet jeg, for det vises på ungene mine.

Tenkte egentlig å ta julefri fra bloggen, men her ligger jeg igjen og skriver.😅

Temaet på bloggen er som dere vet - seksuelle overgrep. Jeg tror det er sunt for alle å lese om hvordan disse opplevelsene påvirker oss. Både dere som har opplevd og dere som nesten ikke tenker på at det skjer... Jeg skriver "påvirker oss" for min måte å reagere på - er representativt for mange.

Det burde vært et mye større fokus på temaer som er fulle av skam og skyld.
Vet at det er et økende fokus på seksuelle overgrep både i barnehager og skoler.

Hvis jeg tenker på hvor mange som er utsatt for overgrep i dag - blir jeg kvalm. Tør ikke skrive noen tall, for jeg vet ikke den siste statistikken. Vet bare at statistisk sett finnes det flere ofre i ditt nærområde.
DET er noe å tenke på.

Tenk på barna som trenger en trygg voksen julemedvandrer❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar