lørdag 7. desember 2019

Drømmer

Til kvelden er årets julekonsert for koret som jeg er en del av. Det blir bra. Jeg setter stor pris på å få være med i et kor med mange gode skjønne sangere og en herlig dirigent. Det er ett av årets høydepunkt for meg. Høydepunkt fordi vi synger mange av de fineste julesangene. Høydepunkt fordi jeg elsker musikk.

Jeg må lære å fordele kreftene. Akkurat det kan jeg bli mye bedre til. Det er faktisk ganske vanskelig. I allefall når jeg ikke har så mye krefter. Jeg vet at det koster å være med i koret. Det koster mange krefter å være med på øving og julekonsert. Men det er sååå verd det. Kan heller bruke en dag eller to på å hente meg inn igjen etterpå. Nok om det.

Det nærmer seg et nyttår. Det nærmer seg tiden til å skape nye drømmer for det nye året. Drømmer både for oss selv men også for andre.

Tenk om vi kunne gjort mer for andre rundt oss
Tenk om vi kunne få akkurat nok krefter til å gjennomføre dagen
Tenk om vi kunne være akkurat passe gode mot hverandre
Tenk om vi kunne ha akkurat nok ballast til å klare livet
Tenk om vi kunne være den beste utgaven av oss selv
Tenk om vi kunne sette mer pris på oss selv
Tenk om vi kunne blitt akseptert akkurat som den vi er
Tenk om vi kunne heiet hverandre frem
Tenk om vi kunne være fargeblinde
Tenk om vi kunne gjennomskuet voldsmenn og overgripere
Tenk om vi kunne vært med å skape fred
Tenk om vi kunne fokusert mer på menneskeverd
Tenk om vi kunne reddet et barn
Tenk om vi kunne reddet to barn
Tenk om vi kunne se hverandre inn i øynene
Tenk om vi kunne se hverandre
Tenk om vi kunne klart å snakke om vanskelige ting
Tenk om vi kunne klart å kommunisert bedre med hverandre

Det ble ei lang liste i dag også. Den lista kan med fordel bli enda lengre.....

Det er viktig å ha drømmer om fremtiden.
Godt å se fremover med blikket hevet.
Godt å tenke at vi kan være noe bra for våre medmennesker.
Godt å kunne være en medvandrer.

Jeg synes at ordet medvandrer er et flott ord.
Godt å kunne vandre sammen med noen.
Når man vandrer - ser jeg for meg at man beveger seg fremover, og har god tid.
Vandre sammen med.
Bevege seg fremover sammen med noen samtidig som man har god tid.
Det er egentlig stort å kunne få være en medvandrer.

Jeg tror det blir min største drøm for det nye året.
Jeg ønsker å være en medvandrer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar