mandag 17. februar 2020

Takknemlig tross alt

Takknemlighet.
Det er blitt et viktig ord for meg. 
Et viktig ord i en hverdag som er full av sterke smerter og en haug med utfordringer. 
En viktig følelse for å unngå å bli bitter. 
Jeg er takknemlig for at jeg har godt humør og for at jeg takler hverdagen ganske bra.

Tror jeg har nevnt det før, men jeg sier det igjen.
Uansett hvor trasig du har det - let etter små ting eller store ting - som du kan kjenne en oppriktig takknemlighet for!!
Vet av erfaring at det er med på å gjøre dagene lettere. 

Jeg er takknemlig tross alt. 
Jeg er takknemlig selv om bagasjen min inneholder mye vondt.
Jeg er takknemlig selv om jeg ikke vet hvordan fremtiden blir.
Jeg er takknemlig som bor i Norge.
Jeg er takknemlig som bor her hvor det finnes hjelpemidler for det meste.
Jeg er takknemlig her og nå.
Jeg prøver å fokusere på det som skjer her og nå, i dag.

Hvis du irriterer deg over at jeg er FOR positiv - kan jeg bare si at det er en bevisst handling fra min side. Alle dager er ikke like. Men jeg har det bedre med meg selv når jeg er positiv. 
Føler at jeg ikke har noe valg - selv om jeg velger det hver dag. Forstå det den som kan.

Her er det mange hyggelige mennesker som stråler på tross av utfordringene de har. Jeg kjenner at jeg har blitt oppriktig glad i noen av de som er her. 
Det er feks et flott par her på ca 70 år(?). Begge to har hatt slag flere ganger. Likevel utstråler de en slags trygghet og godhet. De er så søte sammen. Hjelper hverandre. Ser det positive med at de begge er i samme situasjon - da kan de nemlig være på rehab å trene sammen!❤️❤️

De er et eller rettere sagt to forbilder for meg. Kommer til å savne de når de reiser hjem i morgen. 
Noen mennesker kryper bare rett inn i hjertet - og blir der.
Er det rart jeg er takknemlig?



Til dere som er nye lesere:
Gå inn på bloggen min via Google og bla dere nedover til det første innlegget. Hvis dere leser alle innleggene mine - får dere et glimt av hvordan jeg har hatt det, og hvordan jeg har kommet meg gjennom det harde arbeidet for å bli hel og bli fri.

Adressen er: 

Får ikke delt bloggen min her på fb.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar