mandag 16. mars 2020

Venteboble...

Begynner å bli noen dager siden sist jeg skrev. 
Blir litt satt ut av å tenke på dette korona-viruset. 
Føles som om hele verden er satt i karantene...

Det er herlig å være hjemme.
Noe som er bra oppi det hele er at jeg får litt tid med barna/ ungdommene mine. 
Min flotte sykepleierstudent har reist tilbake for å jobbe der ho studerer. 
De andre er hjemme. 
Skriver bachelor, 
har hjemmekontor, 
jobber litt i huset, 
baker litt og 
holder på å gå på veggene.... 
Men de er her. 
Det er jo ikke sånn det skal være, men akkurat nå er virkeligheten sånn.

Jeg nyter lydene i huset. Samtidig er tankene mine hos NAV. Jeg har nemlig vært på bilmøte. Møtet varte i nesten tre timer. Jeg er veldig spent på utfallet der. Får svar en av dagene denne uka - hvis det ikke blir korona-utsatt. Kjenner jeg er veldig spent. Ønsker så gjerne å få selvstendigheten tilbake... Litt egoistisk, men dette er min virkelighet .

Noen jeg tenker veldig mye på nå er alle barna som egentlig har skole og fritidsaktiviteter 
- som en friplass, 
- med trygge voksne,
- som ser de,
- som er en stabil trygghet,
- og som nå blir tatt i fra de pga koronaviruset.
Livet er ikke like enkelt for alle.

Skjønner at det er viktig med harde omfattende tiltak for å slå tilbake på viruset, men liker ikke at det går utover de som virkelig trenger trygghet...

Det eneste vi kan gjøre er å gjøre det vi får beskjed om, og vente...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar